• Działania Pomocowe Klienci Indywidualni

    Szczegóły rozwiązań dla Klientów indywidualnych

    Umożliwiamy bezpłatne zawieszenie spłaty rat kredytów dla klientów indywidualnych. Zawieszenie rat dotyczy kredytów hipotecznych, kredytów gotówkowych oraz kredytów konsolidacyjnych.

    Proponujemy zastosowanie tzw. wakacji kredytowych, czyli zawieszenia spłat rat kapitałowo-odsetkowych lub kapitałowych na okres do 6 miesięcy na wniosek Kredytobiorcy. W przypadku skorzystania z wakacji kredytowych, liczba rat może ulec zmianie o okres odroczenia lub pozostać bez zmian.

    Kto może złożyć wniosek o zawieszenie spłaty rat kredytu?
    Opcja zawieszenia spłaty kredytu (zastosowanie tzw. wakacji kredytowych) jest dostępna dla Kredytobiorców, którzy uzasadnią konieczność zawieszenia spłaty kredytu pogorszeniem swojej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią koronawirusa.

    Jak należy uzasadnić konieczność zawieszenia spłaty kredytu?
    We wniosku należy wskazać w jaki sposób pogorszyła się sytuacja finansowa Kredytobiorcy i jak to wpływa na konieczność zawieszenia spłaty rat. Bank nie będzie wymagał składania dodatkowych dokumentów i zaświadczeń potwierdzających aktualną sytuację finansowo-gospodarczą Kredytobiorcy.

    W jaki sposób można wnioskować o zawieszenie spłaty kredytu?
    Wnioski o zawieszenie spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:

    • adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • w Oddziałach Banku
    • korespondencyjnie

    W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Placówki Banku mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia, informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco.

    Czy rozpatrzenie wniosku o zawieszenie spłaty rat kredytu jest płatne?

    Rozpatrzenie wniosku o zawieszenie spłaty kredytu jest bezpłatne ale wymaga zawarcia aneksu do umowy kredytowej.

    Jakie skutki może rodzić zawieszenie spłaty rat kredytu?

    Należy pamiętać, że konsekwencją zastosowania prolongaty mogą być skutki w postacie wzrostu kosztów kredytu, którego skala będzie zależała od zastosowanej opcji zmiany harmonogramu.

    Co oznacza zapis we Wniosku o wakacje kredytowe: „Na żądanie Banku zobowiązuję się do pisemnego potwierdzenia niniejszego Wniosku”?

    Powyższe zobowiązanie należy rozumieć w ten sposób, że Bank umożliwia i akceptuje składanie wniosków o udzielenie wakacji kredytowych w związku z pandemią koronawirusa różnymi kanałami, w tym kanałami zdalnymi. Bank zrealizuje poprawnie złożony wniosek o udzielenie wakacji kredytowych wskazanymi kanałami, nie ma potrzeby dostarczania przez Klienta oryginału tego wniosku do Banku. Jednakże w przyszłości, po ustaniu pandemii, Bank może skorzystać z prawa do żądania dostarczenia oryginału wniosku, ale poinformuje o tym  Klienta indywidualnie. Nie dotyczy to Klientów, którzy złożyli wniosek w Placówce Banku.


    Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu :

  • Działania Pomocowe Klienci Instytucjonalni

    zczegóły rozwiązań dla przedsiębiorców i rolników

    Klientom, których sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa, udostępniamy rozwiązania pozwalające m.in.: odroczyć ratę kredytu lub odnowić okres kredytowania.

    Proponujemy zawieszenie:

    • spłaty raty kapitałowo-odsetkowej
    • raty kapitałowej – odsetki płatne w terminach wynikających z umowy kredytu
    • raty odsetkowej

    na okres do 6 miesięcy

    Zastosowane odroczenia terminu spłaty może spowodować:

    • wydłużenie okresu kredytowania o zastosowany analogiczny okres odroczenia
    • po okresie prolongaty pozostałe raty zostaną równomiernie powiększone o odroczone płatności
    • w przypadku odroczenia w spłacie odsetek – płatność jednorazowa lub w ratach w uzgodnionym terminie

    Odroczenie terminu spłaty raty kredytu może dotyczyć:

    • kredytów obrotowych
    • kredytów inwestycyjnych

    Wnioski o zawieszenie terminu spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:

    • bankowości elektronicznej;
    • adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. -  należy załączyć skany wypełnionych i podpisanych formularzy;
    • listownie/kurierem na adres: Bank Spółdzielczy w Łosicach, 08-200 Łosice, ul. Bialska 6 z dopiskiem „Odroczenie rat COVID - 19”;
    • w Oddziałach Banku.

    Bank z tytułu odroczenia terminu spłaty kredytu nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji.
    Każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie w przyspieszonym trybie, o decyzji powiadomimy Państwa niezwłocznie.

    Pozytywna decyzja, wiąże się z zawarciem aneksu do umowy zmieniającego harmonogram spłat kredytu. Aneks będzie można podpisać:

    • w Oddziale Banku
    • korespondencyjnie

    Podpisanie aneksu korespondencyjnie

    1. aneks otrzymają Państwo wiadomością zwrotną na wskazany we wniosku adres email
    2. prosimy o wydrukowanie aneksu w dwóch egzemplarzach, podpisanie egzemplarzy zgodnie ze wzorem podpisu złożonego podczas zawierania umowy kredytowej
    3. wysłanie dwóch podpisanych oryginałów aneksu przesyłką kurierską na adres :

    Bank Spółdzielczy w Łosicach

    08-200 Łosice, ul. Bialska 6

    z dopiskiem „Odroczenie rat COVID - 19”

    1. Bank niezwłocznie odeśle drugi egzemplarz aneksu na adres korespondencyjny.

    W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały naszego Banku mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco na stronie internetowej.

  • Tarcza finansowa PFR 1.0

    Rozliczenie i umorzenie subwencji

    Jak rozliczyć subwencję finansową otrzymaną z Tarczy Finansowej PFR dla Małych i Średnich Firm (Tarcza Finansowa PFR 1.0)?

    Przedsiębiorco, jeśli w zeszłym roku otrzymałeś subwencję finansową z Tarczy Finansowej PFR 1.0, to już niedługo będziesz zobowiązany do jej rozliczenia. Kiedy dokładnie - zależy od miesiąca, w którym otrzymałeś pomoc finansową z PFR.

    Opisana niżej procedura rozliczenia subwencji nie dotyczy Ciebie, jeśli:

    • dokonałeś spłaty subwencji finansowej w całości,
    • PFR wystosował w stosunku do Ciebie wezwanie do zwrotu subwencji finansowej, lub
    • nie posiadasz aktywnej relacji z bankiem, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej (nie posiadasz zawartej umowy o prowadzenie rachunku bankowego oraz umowy o świadczenie usług bankowości elektronicznej) oraz nie odnowiłeś tej relacji oraz nie odnowiłeś tej relacji przed rozpoczęciem biegu terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu, chyba że bank, za pośrednictwem którego otrzymałeś subwencję finansową,  umożliwia odnowienie relacji w innym terminie jednakże nie późniejszym niż ostatni dzień terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu.

    Pamiętaj: Co do zasady cały proces rozliczenia subwencji będzie odbywać się w bankowości elektronicznej banku, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej.  Przeprowadzić go będzie mogła - jednoosobowo - osoba, która posiada dostęp do Twojej bankowości elektronicznej w tym banku. Może to być sam beneficjent albo osoba działająca w jego imieniu.

    W przypadku, gdy osoba działająca w imieniu beneficjenta będzie reprezentować go na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to nie będzie przekazywane wraz z oświadczeniem o rozliczeniu, ale jego przedłożenie może być wymagane w przypadku kontroli ze strony PFR.

    Poniżej wyjaśnimy krok po kroku jak taki proces będzie przebiegał.

    Krok 1.  Otrzymanie propozycji PFR

    Procedurę rozliczenia subwencji zainicjuje bank, za pośrednictwem którego zawarłeś umowę subwencji finansowej. Przed upływem 12 miesięcy od wypłacenia Ci subwencji finansowej, bank przedstawi Ci - w bankowości elektronicznej - propozycję PFR w zakresie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi. Będzie to wstępnie uzupełniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Nie wszystkie pola formularza będą jednak uzupełnione, niektóre będą wymagały wypełnienia przez beneficjenta. Propozycja PFR zostanie sporządzona w oparciu o informacje uzyskane przez PFR z baz danych m.in. ZUS, Ministerstwa Finansów lub KAS.

    Pamiętaj: Na początku, po otrzymaniu tej propozycji PFR, będziesz mógł się z nią tylko zapoznać, co oznacza, że nie będziesz miał możliwości natychmiastowego podpisania tej wstępnej wersji oświadczenia o rozliczeniu i jego złożenia. Możliwość edytowania propozycji PFR uzyskasz dopiero od dnia, w którym zacznie biec termin na złożenie przez Ciebie oświadczenia o rozliczeniu subwencji.

    Przypomnijmy, oświadczenie o rozliczeniu subwencji finansowej masz obowiązek złożyć nie wcześniej niż pierwszego dnia po upływie 12 miesięcy liczonych od dnia wypłacenia Ci subwencji finansowej oraz nie później niż w terminie 10 dni roboczych od upływu 12 miesięcy liczonych od dnia wypłacenia Ci subwencji finansowej.

    Krok 2. Sprawdzenie treści oświadczenia  

    Przed podpisaniem oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej zweryfikuj jego treść. Sprawdź m.in. czy wszystkie wymagane pola dot. wyliczenia umorzenia subwencji finansowej zostały uzupełnione, a także czy dane zawarte w oświadczeniu są prawidłowe. Uzupełnij wymagane oświadczenia.

    Pamiętaj: co do zasady, podpisanie oświadczenia o rozliczeniu (złożenie go), bez dokonywania w nim zmian dotyczących kwoty subwencji finansowej do zwrotu, będzie oznaczać, że zgadzasz się na wyliczoną przez PFR wysokością tej kwoty (kwota bezsporna). W takim przypadku, nie będziesz mógł później zakwestionować tej kwoty w postępowaniu wyjaśniającym.

    Krok 3. Uzupełnienie brakujących danych

    Większość danych potrzebnych do wyliczenia wysokości umorzenia subwencji finansowej PFR otrzyma m.in. z ZUS, KAS czy innych rejestrów publicznych. Niektóre pola będziesz jednak musiał wypełnić sam. Chodzi tu o wypełnienie:

    • oświadczenia o wysokości straty na sprzedaży (tylko MŚP) – w przypadku nieuzupełnienia tego pola, PFR przyjmie wartość straty = 0,
    • oświadczenia o spadku przychodów – w przypadku braku danych w rejestrach (dotyczy listy kodów PKD uprawniających do 100% umorzenia subwencji),
    • innych oświadczeń - np. o odpowiedzialności karnej, o przeniesieniu rezydencji podatkowej (jeśli wymagane) czy o przekształceniu.

    Po poprawnym wprowadzeniu danych w bankowości elektronicznej, zostanie Ci przedstawiony zmieniony projekt oświadczenia o rozliczeniu, zawierający wprowadzone modyfikacje i uzupełnienia.

    Będziesz mógł zapoznać się z nim w formie elektronicznej, wydrukować go i zapisać elektronicznie.

    Pamiętaj: sprawdź wszystkie dane zawarte w oświadczeniu o rozliczeniu, weryfikując ich zgodność z danymi w odpowiednich urzędach. W przypadku rozbieżności, wyjaśnij je w odpowiednich urzędach, jeszcze przed popisaniem i złożeniem oświadczenia, ale nie zapomnij o terminie na jego złożenie.

    Krok 4. Podpisanie oświadczenia

    Oświadczenie o rozliczeniu musi zostać podpisane przez osobę składającą to oświadczenie za pomocą narzędzi autoryzacyjnych przekazanych przez bank.

    Krok 5. Weryfikacja Twojego oświadczenia przez PFR

    Podpisane oświadczenie o rozliczeniu subwencji trafi do PFR, który zweryfikuje zawarte w nim dane z bazami danych m.in. z ZUS, Ministerstwa Finansów, KAS, KRS, CEIDG, GUS.

    Krok 6. Podjęcie decyzji przez PFR

    Po rozpatrzeniu Twojego oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej (a jeśli go nie złożysz, to po upływie terminu na jego złożenie), PFR podejmie jedną z trzech decyzji:

    • decyzję określającą kwotę subwencji finansowej podlegającą zwrotowi. Jeśli nie jesteś przedsiębiorcą uprawnionym do 100% umorzenia subwencji finansowej (dot. to przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarcza w wymienionych w regulaminie kodach PKD), to maksymalne umorzenie, na jakie możesz liczyć, wynosi 75% otrzymanej subwencji.
      Pamiętaj: subwencja finansowa będzie podlegać zwrotowi w kwocie wskazanej w treści decyzji PFR, zgodnie z otrzymanym przez Ciebie od banku harmonogramem spłat.
      Kwota subwencji finansowej, która podlega zwrotowi, będzie spłacana w nie więcej niż 24 miesięcznych ratach, przy czym co najmniej 23 raty będą miały równą wysokość, a ostatnia z rat będzie ratą wyrównawczą. Okres spłaty subwencji rozpocznie się po upływie 13 miesięcy kalendarzowych począwszy od pierwszego dnia pełnego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym wypłacono Ci subwencję finansową;
    • decyzję określającą kwotę subwencji finansowej podlegającą zwrotowi w całości. Taką decyzję otrzymają przedsiębiorcy, którzy naruszyli warunki programowe, co powoduje obowiązek zwrotu całej otrzymanej subwencji finansowej.

    Pamiętaj: w takim przypadku subwencja finansowa będzie podlegać zwrotowi w terminie 14 dni roboczych od dnia udostępnienia Ci tej decyzji PFR;

    • decyzję informującą o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi. W takim przypadku:
      • PFR poinformuje Cię o przyczynach takiego stanu rzeczy,
      • wyjaśnienie tych okoliczności nastąpi w ramach postępowania wyjaśniającego,
      • po ich wyjaśnieniu, PFR wyda jedną z decyzji opisanych powyżej, nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia udostępnienia decyzji informującej o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiały ustalenie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi, przy czym w szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przez PFR wydłużony.

    Pamiętaj: Decyzja określająca wysokość subwencji finansowej podlegającej zwrotowi albo decyzja informująca o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi, zostaną udostępnione Ci w terminie 15 dni roboczych licząc od ostatniego dnia terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu, z zastrzeżeniem, że w wyjątkowych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu.

    Uwaga!
    Wysokość Subwencji Finansowej podlegającej rozliczeniu odpowiada saldu subwencji finansowej aktualnemu na dzień sporządzenia przez PFR propozycji w zakresie wysokości subwencji finansowej podlegającej zwrotowi.

    Ważne:
    W postępowaniu wyjaśniającym, będziesz mógł zwrócić się do PFR – za pośrednictwem banku - z zapytaniem dotyczącym wysokości subwencji podlegającej zwrotowi, wskazanej Ci w decyzji PFR. W takim przypadku będziesz jednak musiał udokumentować różnice pomiędzy treścią tej decyzji, a rzeczywistym stanem faktycznym. Musisz także pamiętać, że złożenie zapytania nie wstrzyma wykonania pierwotnie wydanej decyzji PFR. Na złożenie zapytania dot. wysokości subwencji finansowej do zwrotu, wskazanej w decyzji PFR, będziesz miał  10 dni roboczych od dnia udostępnienia Ci tej decyzji.

    Instrukcja Mikrofirmy - Internet Banking dla Osób Fizycznych

    Instrukcja Mikrofirmy - Internet Banking dla Firm

    Instrukcja MŚP - Internet Banking dla Osób Fizycznych

    Instrukcja MŚP - Internet Banking dla Firm

     

  • Tarcza finansowa PFR 2.0

    Tarcza Finansowa PFR 2.0

    Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza .

    Wnioski można składać od 18 stycznia do 28 lutego 2021 r. za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej naszego Banku.

    W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

    Składając Wniosek, przedsiębiorca zobowiązany jest do dołączenia dokumentów poświadczających umocowanie osoby upoważnionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:

    • przekazania pełnomocnictwa, z którego będzie wynikało umocowanie osoby upoważnionej do złożenia oświadczeń woli i wiedzy w celu lub w związku z zawarciem umowy subwencji finansowej, przy czym pełnomocnictwo powinno zostać: (A) podpisane przez osobę/y umocowaną/e do działania w imieniu przedsiębiorcy przy wykorzystaniu Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego (podpis powinien zostać zamieszczony wewnątrz pliku w formacie PAdES), (B) udzielone w treści odpowiadającej dokumentowi znajdującemu się pod wskazaną ścieżką - https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo.pdf, oraz (C) przekazane w formacie PDF;
    • przekazania odpisu z KRS lub wydruku z CEIDG (w zależności od formy prawnej przedsiębiorcy), z którego będzie wynikało umocowanie osób udzielających pełnomocnictwa, albo umocowanie osoby upoważnionej do samodzielnego reprezentowania przedsiębiorcy;
    • przekazania innych dokumentów wyjaśniających ewentualne rozbieżności pomiędzy dokumentami wskazanymi powyżej a stanem faktycznym (np. dokument poświadczający zmianę nazwiska); lub wskazania we wniosku danych osoby upoważnionej oraz osób, które złożyły podpisy pod pełnomocnictwem.
    1. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikrofirm

    Dla kogo?

    • Dla przedsiębiorcy, który na dzień 31 grudnia 2019 roku, na dzień 1 listopada 2020 r. oraz na dzień złożenia wniosku o finansowanie, wykonywał działalność gospodarczą w jednym lub więcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD; (należy podlinkować plik 00_Tarcza Finansowa PFR 2.0_lista PKD)
    • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tę datę – na dzień 31 lipca 2020 r. co najmniej 1 pracownika z wyłączeniem właściciela oraz nie więcej niż 9 pracowników, a jego roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro;

    UWAGA:

    Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

    • Dla przedsiębiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG);
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 30% w okresie:
      • od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
      • od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
    • Jeśli wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne;
    • Dla przedsiębiorcy: (I) który, posiada rezydencję podatkową na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego główny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy państw nie współpracujących w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odejście od tej zasady możliwe jest w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu i/lub jego głównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesięcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
    • Jeśli przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień 31 grudnia 2020 r. lub na dzień złożenia wniosku o subwencję nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym:
    • rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
    • zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
    • złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
      w ramach tarcz antykryzysowych

    nie będzie uznawane za zaległości.

    Jakie są warunki finansowania?

    Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę  działalności gospodarczej, w tym:

    • kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez przedsiębiorcę;
    • kosztów zakupu towarów i materiałów;
    • kosztów usług obcych;
    • bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego;
    • kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej;
    • kosztów wszelkich należności publicznoprawnych; oraz
    • wydatków na zakup sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.

    Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.

    Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?

    Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:

    • za pracownika uważa się osobę fizyczną, która pozostaje z przedsiębiorcą w stosunku pracy oraz, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczeń społecznych na dzień ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem, że stan zatrudniania określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, lub współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne na dzień ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej;
    • będzie brana pod uwagę liczba osób zatrudnionych na 30 września 2020 r.

    Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzależnionej od wielkości spadku przychodów przedsiębiorcy w porównywanych okresach.

    Wysokość kwoty subwencji finansowej możliwej do otrzymania przez Mikrofirmę w przeliczeniu na pełne etaty w ramach Programu 2.0 określa poniższa tabela:

    Wielkość spadku przychodów Mikrofirmy w porównywanych okresach

    Wysokość subwencji finansowej należnej Mikrofirmie

    Spadek większy lub równy 30%

    18.000 zł / osobę zatrudnioną

    Spadek większy lub równy 60%

    36.000 zł / osobę zatrudnioną

    Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, w żadnym przypadku nie może być wyższa niż:

    • 000 zł na osobę zatrudnioną według stanu na dzień 30 września 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma nie otrzymała wsparcia w ramach Programu 1.0;
    • 000 zł na osobę zatrudnioną według stanu na dzień 30 września 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma otrzymała wsparcie w ramach Programu 1.0 – podana kwota stanowi łączne wsparcie uzyskane na osobę zatrudnioną w ramach Programu 2.0 i Programu 1.0; oraz
    • 000 zł.

    Jakie są warunki umorzenia subwencji?

    Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona w całości w przypadku utrzymania przez Mikrofirmę:

    • działalności gospodarczej na dzień 31 grudnia 2021 r., rozumianej jako nieprzerwane prowadzenie działalności gospodarczej w okresie od dnia złożenia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r., przy czym w okresie od dnia złożenia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r. wobec Przedsiębiorcy nie może rozpocząć się proces likwidacji, upadłości lub restrukturyzacji; oraz
    • średniorocznego zatrudnienia w roku 2021 na co najmniej takim samym poziomie jak średnioroczne zatrudnienie w roku 2020.

    Jakie są warunki zwrotu subwencji?

    Otrzymana przez Mikrofirmę Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:

    • zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej);
    • otwarcia likwidacji (jeżeli dotyczy); lub
    • otwarcia postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego;

    w każdym czasie licząc od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.

     

    1. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla MŚP

    Dla kogo?

    • Dla przedsiębiorcy, który na dzień 31 grudnia 2019 roku, na dzień 1 listopada 2020 r. oraz na dzień złożenia wniosku o finansowanie, wykonywał działalność gospodarczą w jednym lub więcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD
    • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tę datę – na dzień 31 lipca 2020 r. od 10 do 249 pracowników, a jego roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro;

    UWAGA:

    Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

    • Dla przedsiębiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG);
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 30% w okresie:
      • od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
      • od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.;
    • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w okresie kwalifikowanym trwającym (pokrycie Kosztów Stałych będzie możliwe za okres, w którym przedsiębiorca odnotował co najmniej 30% spadek obrotów gospodarczych):
    • od 1 listopada 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu od 1 listopada 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o dane rzeczywiste) oraz
    • od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. w porównaniu do okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 marca 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o predykcję, a w przypadku składania wniosku w chwili posiadania danych rzeczywistych – w oparciu o dane rzeczywiste);
    • Jeśli wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne;
    • Dla przedsiębiorcy: (I) który, posiada rezydencję podatkową na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego główny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy państw nie współpracujących w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odejście od tej zasady możliwe jest w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu i/lub jego głównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesięcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
    • Jeśli przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień 31 grudnia 2020 r. lub na dzień złożenia wniosku o subwencję nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym:
    • rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
    • zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
    • złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
      w ramach tarcz antykryzysowych

    nie będzie uznawane za zaległości.

    Jakie są warunki finansowania?

    Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę  działalności gospodarczej, w tym:

    • kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez przedsiębiorcę;
    • kosztów zakupu towarów i materiałów;
    • kosztów usług obcych;
    • bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego;
    • kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej;
    • kosztów wszelkich należności publicznoprawnych; oraz
    • wydatków na zakup sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.

    Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.

    Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?

    Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:

    • za pracownika uważa się osobę fizyczną, która pozostaje z przedsiębiorcą w stosunku pracy oraz, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczeń społecznych na dzień ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem, że stan zatrudniania określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, lub współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne na dzień ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej;
    • będzie brana pod uwagę liczba osób zatrudnionych na 30 września 2020 r.

    Obliczanie subwencji finansowej dla MŚP odbywa się wg. poniższych zasad:

    • subwencja finansowa udzielana jest do wysokości 70% Kosztów Stałych – faktycznej straty brutto (wynik finansowy przedsiębiorcy przed opodatkowaniem, uwzględniający zysk/stratę
      z działalności operacyjnej oraz koszty i przychody finansowe) w okresie od 1 listopada
      2020 r. do 31 marca 2021 r. Za okres listopad – grudzień 2020 r. na podstawie rzeczywistych Kosztów Stałych oraz za okres styczeń – marzec 2021 r. na podstawie prognozowanych Kosztów Stałych;
    • maksymalna kwota finansowania dla MŚP z Tarczy Finansowej 2.0 nie może przekroczyć 3,5 mln zł z zastrzeżeniem, że wysokość pomocy dla jednego pracownika nie może przekroczyć 72 000 zł, a maksymalna kwota finansowania z Tarczy Finansowej 1.0 i Tarczy Finansowej 2.0 nie może w sumie przekroczyć 144 000 zł na jednego pracownika.

    Jakie są warunki umorzenia subwencji?

    Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku MŚP będzie podlegała całkowitemu umorzeniu pod warunkiem łącznego spełnienia następujących przesłanek:

    • utrzymanie działalności gospodarczej na 31 grudnia 2021 r. rozumiane jako nieprzerwane prowadzenie działalności gospodarczej w okresie od dnia złożenia wniosku o subwencję do 31 grudnia 2021 r.; oraz
    • rozliczenia nadwyżki udzielonej subwencji finansowej w terminie po 31 grudnia
      2021 r., jednakże nie później niż do 31 stycznia 2022 r., przy czym nie ma możliwości rekompensaty Kosztów Stałych przekraczających otrzymane wsparcie;
      • Przez nadwyżkę rozumie się kwotę subwencji finansowej otrzymanej na podstawie wskazanych przez przedsiębiorcę we wniosku o udzielenie subwencji finansowej Kosztów Stałych, w sytuacji gdy rzeczywiste Koszty Stałe okazały się niższe.
      • Natomiast na potrzeby ustalania warunków umorzenia subwencji dla MŚP nie bada się utrzymania poziomu zatrudnienia.
    • Koszty Stałe oraz wysokość przychodów wskazane we wniosku przez MŚP, będące podstawą wyliczenia kwoty subwencji finansowej, zostały podane zgodnie z rzeczywistym stanem.

    Jakie są warunki zwrotu subwencji?

    Otrzymana przez Przedsiębiorcę subwencja finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:

    • zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej);
    • otwarcia likwidacji (jeżeli dotyczy); lub
    • otwarcia postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego;

    w każdym czasie licząc od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.

     

    Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR

    1. Upewnij się, że dane firmy widoczne w bankowości elektronicznej są aktualne (zgodnie z wpisem we właściwym rejestrze).
    2. Zweryfikuj czy posiadasz odpowiednie umocowanie do złożenia wniosku i zawarcia umowy subwencji w formie elektronicznej (wydruk z CEIDG, odpis z KRS lub pełnomocnictwo).
      Jeśli z odpisu KRS lub z wydruku z CEIDG nie wynika uprawnienie do samodzielnej reprezentacji przedsiębiorcy przez osobę składającą wniosek, niezbędne jest załączenie pełnomocnictwa (zgodnego ze wzorem dostępnym na stronie PFR) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (UWAGA: profil zaufany nie spełnia warunków kwalifikowanego podpisu).
    3. Sprawdź czy na dzień 31 grudnia 2019 r. oraz 1 listopada 2020 r. oraz na dzień składania wniosku prowadziłeś działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z branż wskazanych przez PFR
    4. Przygotuj informacje o wysokości Przychodów w wybranych przez Ciebie okresach do porównania:
      • 1) od 1 kwietnia 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019, albo
      • 2) od 1 października 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.
    5. Dodatkowo w przypadku MŚP przygotuj informacje o faktycznych i prognozowanych:
    • 1) przychodach w miesiącach:
      • styczeń, luty, marzec, listopad i grudzień roku 2019,
      • listopad i grudzień roku 2020,
      • styczeń, luty i marzec roku 2021;
    • 2) kosztach stałych w miesiącach:
      • listopad i grudzień roku 2020,
      • styczeń, luty i marzec roku 2021.
    1. Przygotuj informację o liczbie zatrudnionych pracowników:
      • na potrzeby ustalenia statusu przedsiębiorcy (Mikrofirma/MŚP) na dzień 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na dzień 31 lipca 2020 r.
        Przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną wyłącznie na podstawie umowy o pracę w przeliczeniu na pełne etaty z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego,
      • na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej na dzień 30 września 2020 r.
        Za pracownika uważa się osobę fizyczną, która była zgłoszona przez przedsiębiorcę do ubezpieczenia społecznego w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy lub osobę współpracującą z przedsiębiorcą, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (np. umowy cywilnoprawne) oraz na którą przedsiębiorca odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne. Wlicza się także osoby np. na urlopach wychowawczych, macierzyńskich, ojcowskich.

    UWAGA!

    Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

    Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza

     

    Jak złożyć wniosek w Programie Tarcza Finansowa PFR w naszym Banku?

    Instrukcja Mikrofirmy - Internet Banking dla Osób Fizycznych

    Instrukcja Mikrofirmy - Internet Banking dla Firm

    Instrukcja MŚP - Internet Banking dla Osób Fizycznych

    Instrukcja MŚP - Internet Banking dla Firm

     

    Najczęściej zadawane pytania

    Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się podczas wypełniania wniosku w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR.

     

    Zapoznaj się z ofertą szkoleń PFR na temat Tarczy Finansowej PFR 2.0 – ZOBACZ https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-2-0/

     

  • Przydatne Linki PFR

    Poniżej, dla uporządkowania zestaw linków do najważniejszych dokumentów i odnośniki związanych z programem Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm:

     

       Jak określić liczbę pracowników, aby ustalić, czy moja firma należy do grupy mikrofirm lub MŚP, a więc może skorzystać z subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR?

    Strona www Tarczy Finansowej PFR dla mikro, małych i średnich firm

    Regulamin programu Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm

    Przewodnik programie dla mikro, małych i średnich firm

    Na bieżąco aktualizowany dokument pytań i odpowiedzi, zawierający najczęściej zadawane pytania

    Instrukcja przygotowana przez PFR, pomagająca określić liczbę pracowników w celu ustalania wysokości subwencji, a następnie jej częściowego umorzenia

    Informacja Ministerstwa Finansów o sposobie weryfikacji deklaracji VAT-7 bądź VAT-7K przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową

    Informacja UOKiK na temat zasad kumulacji pomocy udzielanej w ramach Tarczy Finansowej PFR dla mikrofirm i MŚP (sekcja 3.1 Komunikatu Komisji) z innymi rodzajami pomocy

    Informacja ZUS na temat postępowania w przypadku zaległości w opłacaniu składek do ZUS

    Serwis rządowy dotyczący wszystkich dostępnych narzędzi wsparcia w ramach Traczy Antykryzysowej

     

    Przypominamy, że w zakładce Informacje na temat koronawirusa na bieżąco zamieszczamy materiały informacyjne i edukacyjne. Link do zakładki to:

    https://intranet.bank.bps.corp/informacje-na-temat-koronawirusa/dzialania-pomocowe-dla-klientow-zwiazane-z-epidemia-koronawirusa/klienci-firmowi-i-rolnicy/tarcza-finansowa-pfr/

    Wzór pełnomocnictwa

    ZAŁĄCZNIK NR 2 do Regulaminu ubiegania się o subwencję z programu rządowego – Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm WZÓR PEŁNOMOCNICTWA

  • Komunikaty Tarcza PFR

    W nawiązaniu do Komunikatu w sprawie zakończenia terminu składania wniosków o subwencję finansową w ramach Programu Tarczy Finansowej PFR, który przypada na dzień 31 lipca 2020 r. uprzejmie informuję, że Polski Fundusz Rozwoju przedstawił wstępny harmonogram zakończenia poszczególnych etapów związanych z przyznawaniem subwencji. Zgodnie z jego założeniami:

    1. 31.07.2020 r. - jest ostatnim dniem dla klienta na składanie wniosków w ramach Programu PFR;
    2. 14.08.2020 r. - jest ostatnim dniem dla klienta na składanie reklamacji dla wniosków o subwencję złożonych do 31.07.2020 r. Nadmieniam, że mają Państwo jeszcze dwa dni robocze na przesłanie zgłoszenia reklamacyjnego do Banku BPS;
    3. 30.09.2020 r. - jest ostatnim dniem dla klienta na składnie wniosków odwoławczych (termin wynika z dwumiesięcznego okresu na złożenie odwołania liczonego od 31.07.2020 r.);
    4. 16.10.2020 r. - jest ostaniem dniem na składanie reklamacji do wniosków odwoławczych; jednocześnie cały proces składania reklamacji dla klienta kończy się w tej dacie. Nadmieniam, że mają Państwo jeszcze dwa dni robocze na przesłanie zgłoszenia reklamacyjnego do Banku BPS.

    Dodatkowo PFR podjął decyzję, aby w ramach tzw. trybu indywidualnego umożliwić:

    1. złożenie standardowego wniosku po 31.07.2020 r. z terminem do końca 2020 r. indywidualnym firmom wskazanym przez PFR, pod warunkiem, że te firmy złożyły wcześniej wnioski w postępowaniu wyjaśniającym (reklamacyjnym);
    2. złożenie odwołania z terminem do końca 2020 r. więcej niż 2 razy i po przekroczeniu terminu 2 miesięcy firmom wskazanym przez PFR, pod warunkiem, że te firmy złożyły wnioski w postępowaniu wyjaśniającym (reklamacyjnym) i jest to uzasadnione.

    W związku z powyższym od 1 sierpnia 2020 r. klienci banków nie będą mogli złożyć nowych wniosków za pośrednictwem platformy Eximee. Natomiast każdy z przedsiębiorców, który kwalifikuje się do otrzymania pomocy na podstawie procedury reklamacyjnej lub odwoławczej będzie mógł po 31 lipca br. złożyć ponownie wniosek celem otrzymania subwencji.

    Dodatkowo PFR zapewnia, że wszystkie złożone w ramach procedury wyjaśniającej wnioski zostaną przeanalizowane, a przedsiębiorcy otrzymają stosowną odpowiedź. Rozpatrywanie spraw i wydawanie decyzji będzie odbywać się bez względu na upływ terminu przyjmowania nowych wniosków do programu.

    Jednocześnie informuję, że PFR zmienił zasady postępowania wobec klientów prowadzących działalność gospodarczą zatrudniających członka rodziny, który pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym i świadczy pomoc jako osoba współpracująca. Takie osoby współpracujące są zgłaszane w ZUS z kodem 05 11 xx, który do tej pory nie był akceptowalny przez PFR. Osoby prowadzące działalność gospodarczą i zatrudniający wyłącznie jednego pracownika, który w ZUS zgłoszony był z kodem 05 11 xx, nie mogły ubiegać się o subwencję, ponieważ według dotychczasowych zasad Programu Tarcza Finansowa nie spełniali jego założeń. Obecnie PFR podjął decyzję, że rozszerza listę kodów w ZUS o ten numer i klienci ci mogą ubiegać się o subwencję


    Bank Spółdzielczy w Łosicach informuje, że PFR przeprowadzi specjalne szkolenia, na których eksperci funduszu przedstawią zasady rozliczania, zwrotu i umorzenia przyznanych subwencji finansowych w ramach Tarczy Finansowej 1.0.

    Webinaria odbędą się:

    18 maja w godz. 9.00 – 10.30 (dla przedsiębiorców z grupy Mikrofirm) Link dla uczestnika: https://html.transmisjeonline.pl/673-288-768

    21 maja w godz. 9.00 – 10.30 (dla przedsiębiorców z grupy MŚP) Link dla uczestnika: https://html.transmisjeonline.pl/416-048-004

    Wystarczy kliknąć na podany link najwcześniej na 10 minut przed jego rozpoczęciem, wpisując jedynie swoje imię.

    Zachęcamy do uczestnictwa.

  • Kontakt z Bankiem

    • Bank Spółdzielczy w Łosicach Centrala

      08-200 Łosice
      ul. Bialska 6
      tel. 83 359 05 17, 83 359 05 18
      fax. 83 359 05 16

      e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Zarząd Banku
      Romuald Piotruk: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
      Urszula Wasiluk: urszula.wasiluk@bslosice.pl
      Monika Kupna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Zespół Kredytów

      Doradcy Kredytowi:

      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Stanowisko Restrukturyzacji i Windykacji Kredytów:

      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Oddział w Huszlewie
      08-206 Huszlew 71
      tel. 83 358 01 66

      e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Oddział w Olszance
      08-207 Olszanka 38
      tel. 83 357 51 94

      e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Oddział w Przesmykach
      08-109 Przesmyki
      ul. 11-go Listopada 5C
      tel. 25 641 23 79

      e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Oddział w Mordach
      08-140 Mordy
      ul. 11-go Listopada 3
      tel. 25 641 54 14

      e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    • Dostępność Oddziałów

      Szanowni Klienci

      W związku ze stanem zagrożenia epidemicznego, i kolejnymi obostrzeniami wprowadzonymi Rozporządzeniem Rady Ministrów w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Państwa oraz Pracowników Banku.

      Wprowadzamy czasowe zmiany w pracy Banku. Od dnia 27 kwietnia 2020 r. do odwołania

      Bank Spółdzielczy w Łosicach, Filia Nr 1 oraz Nr 2 będą czynne w godzinach 8.00 - 15.00

      Oddziały Banku w Huszlewie, Olszance, Przesmykach oraz Mordach będą czynne w godzinach 8.00 - 15.00

      Informujemy ponadto, iż wszystkie pozostałe procesy związane z funkcjonowaniem Banku przebiegają bez zakłóceń.

  • Komunikaty

    BIEŻĄCA OBSŁUGA KLIENTÓW BANKU.
    WAŻNE INFORMACJE W ZWIĄZKU Z ZAGROŻENIEM KORONAWIRUSEM.

    Szanowni Klienci, 
    z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne ZALECAMY ograniczenie do minimum wizyt w placówkach Banku!

    Zachęcamy:

    Korzystaj z bankowości elektronicznej (przelewy, lokaty)

    1

    Jeżeli musisz wypłacić gotówkę:
    KORZYSTAJ Z KART PŁATNICZYCH 
    do wypłat oraz wpłat gotówki w bankomatach/wpłatomatach

    2

    PŁAĆ KARTAMI w placówkach handlowych szczególnie korzystaj z funkcji zbliżeniowej.

    3

    OGRANICZ DO MINIMUM WIZYTY W BANKU!
    KONTAKTUJ SIĘ TELEFONICZNIE LUB MAILOWO z pracownikami Banku w sprawach informacyjnych lub doradczych.

    4

    W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy z placówkami Banku. Telefony i adresy dostępne są w zakładce KONTAKT

    Lista wszystkich bankomatów i wpłatomatów znajduje się w zakladce BANKOMATY

    REKOMENDUJEMY:
    Stosować zalecenia i środki ochronne przeciwko koronawirusowi wywołującemu chorobę COVID-19. Informacje na stronie: SERWIS RP

    5 2